Huidige status
Niet ingeschreven
Prijs
Gratis (met registreren en inloggen)
E-learning
Bijlage

In haar lezing ‘Onzichtbare klacht, zichtbare kracht’ zet Irma van Hezewijk uiteen hoe innerlijke belemmerende gedachten en emoties de klager blokkeren om het juiste te doen.
Angsten weerhouden mensen ervan om te klagen of vervolgstappen te nemen. Mocht er toch een klacht komen, dan kan angst de klager soms weerhouden er verder iets mee te doen.
Het is van belang dat de vertrouwenspersoon angsten kan herkennen en erkennen. Dit helpt om in contact te komen met de ander.

In deze lezing gaat Irma onder meer in op deze angsten, reacties op angsten en hoe je een situatie kan creëren zodat klager zich veilig voelen om hun probleem met je te bespreken.

Wat zijn de belemmerende factoren voor klagers? Hoe bied je hulp zonder opdringerig te zijn of zelf in een lastige situatie terecht te komen? Ook de rol die de externe vertrouwenspersoon kan spelen wordt belicht en de interventies die bijdragen aan het zichtbaar maken van onzichtbare klachten.

Na de lezing gaat Giti Bán in gesprek met Irma van Hezewijk over de specifieke invalshoek van de vertrouwenspersoon in het primair onderwijs.